Moet ik een account aanmaken voordat ik iets kan bestellen?

Het is niet verplicht een account aan te maken om te kunnen bestellen. Een account aanmaken is overigens wel makkelijk; wanneer je terug komt voor een volgende bestelling hoef je niet alles opnieuw in te vullen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten van mijn account ..

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op wachtwoord vergeten. Er zal per e-mail een nieuw wachtwoord verstuurt worden.

Ik ben verhuisd of wil graag gegevens wijzigen ..

Dat kan, wanneer je naar je accountgegevens op Mijnkraamshop.nl gaat kun je je eigen gegevens wijzigen.

Op welke manieren kan ik zoeken?

Als je producten zoekt dan kun je in de winkel zoeken op prijs, op soort artikel maar ook natuurlijk op merken en producten.

Hoe werkt het plaatsen van een bestelling?

Bestellen op Mijnkraamshop.nl verloopt in een paar eenvoudige stappen.

  1. Je zoekt in de winkel een product uit dat je wilt kopen. Je klikt vervolgens onderaan het product op ‘In Winkelmand’
  2. Het winkelmandje is ten alle tijde te bekijken en te wijzigen door rechts bovenin te klikken op het bedrag.
  3. Wanneer je alle artikelen hebt gevonden die je wilt bestellen klik je op het winkelmandje om het totaaloverzicht te bekijken. Wanneer je van een artikel er twee wilt bestellen kan dit ook in het winkelmandje. Je kunt ook artikelen verwijderen uit het winkelmandje.
  4. Klopt je winkelmandje? De prijzen die je ziet staan zijn inclusief BTW en eventuele kortingen. Klik dan op ‘naar gegevens invullen’.
  5. Indien je eerder hebt besteld op Mijnkraamshop.nl kun je inloggen met de bij jou bekende gegevens. Wanneer je een nieuwe klant bent vragen we je een account aan te maken.
  6. Controleer je gegevens, klopt alles nog? Wil je graag dat we je bestelling op een ander adres afleveren – dat kan: vul dan een ander adres in onder ‘verzendadres’. Standaard zullen we de pakbon, inclusief prijzen, meesturen naar het bezorgadres.
  7. Heb je een actiecode van Mijnkraamshop.nl? Vul deze dan op deze pagina in.
  8. Wil je een opmerking voor ons bij je bestelling plaatsen? Zet deze ook hier in het daarvoor bedoelde veld.
  9. Klik op ‘nu betalen’ en betaal via Ideal.
  10. Accepteer de algemene voorwaarden voor het bestellen bij Mijnkraamshop.nl.nl en druk op ‘bevestig bestelling’. Bevestig ook of je toestemming geeft dat we je zo af en toe informeren over leuke acties op Mijnkraamshop.nl.
  11. Wanneer je bestelling correct is binnengekomen bij Mijnkraamshop.nl ontvang je in je e-mail inbox een orderbevestiging van Mijnkraamshop.nl. Hier staan alle artikelen die je hebt besteld nogmaals in.

Kan ik een bestelling annuleren?

Een bestelde en betaalde bestelling kun je niet annuleren. Deze bestelling is meteen definitief en deze wordt meteen door ons verwerkt. Na ontvangst van je bestelling kun je deze bestelling (geheel of gedeeltelijk) naar ons retour sturen conform de retourprocedure (zie elders op deze pagina).

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

Je kunt wel bestellen vanuit het buitenland alleen kan MijnKraamShop.nl alleen in Nederland en België de bestelling afleveren.

Op welke manier kan ik betalen?

Je kunt behalve met iDEAL (de meest gangbare methode) ook betalen met Bancontact en PayPal.

Hoe werkt iDEAL?

Als je bankiert via internet bij de Rabobank, ABN Amro Bank, SNS Bank, Fortis, ING of Friesland bank kun je op Mijnkraamshop.nl op een veilige manier de elektronische betaling van je bestelling regelen. Internetbankieren (iDeal) is vergelijkbaar met het pinnen in winkels. Na het plaatsen van de bestelling en het kiezen voor de betaalmethode iDeal opent zich automatisch een nieuw scherm. We vragen je de procedure helemaal af te maken voor het correct verwerken van je betaling en je bestelling. De betaling wordt in principe dezelfde dag nog verwerkt.

Kan ik achteraf betalen?

Nee dat is op Mijnkraamshop.nl niet mogelijk.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Een bestelling die voor 23:00 uur is gedaan wordt de volgende dag bezorgd. Wij leveren op tijd onze pakketjes aan bij Post NL maar zijn niet verantwoordelijk voor een te late bezorging door onvoorziene omstandigheden.

Ik heb een bezorgpoging gemist…

Standaard leveren wij je bestelling niet af bij de buren, immers je geplaatste bestelling wil je graag zelf in ontvangst nemen. Na de eerste bezorgpoging ontvang je een ‘gemist’ bericht van de bezorger. Online kun je aangeven wanneer de bezorger een tweede poging mag doen. Wanneer je geen keus maakt is dit automatisch de volgende werkdag. Na twee pogingen kun je het pakket afhalen bij één van de afhaalpunten.

Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd is bij ontvangst?

Wanneer je je pakket ontvangt en de doos is beschadigd, hebben we de voorkeur dat je het pakket direct retourneert bij de bezorger. Wanneer je het pakket toch aan wilt nemen (bijv. kleine beschadigingen doos) adviseren we wel om hier een aantekening van te laten maken bij de chauffeur.

Mocht de beschadiging ook van invloed zijn op de bestelling, wanneer deze bijvoorbeeld nat is geworden of ook beschadigd is vragen we je dit direct bij ons te melden via info@mijnkraamshop.nl. Wil je ons voorzien van bewijsmateriaal zoals foto’s, het ordernummer en het aflevermoment van je bestelling? Wij kunnen op die wijze snel schakelen met de bezorger en je spoedig voorzien van een onbeschadigd artikel. Naast eventuele beschadigingen vragen we je de bestelling direct open te maken om te kijken of je bestelling naar wens is en/of compleet. Wanneer dit niet het geval is horen we dit uiteraard zo spoedig mogelijk. Uiteraard proberen wij ten allen tijde fouten te voorkomen.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Bij bestellingen onder € 30,- wordt € 5,95 verzendkosten berekend. Voor bestellingen boven € 30,- (ook na eventuele retouren) is de verzending gratis.

Voor bezorging in België wordt voor bestellingen onder de € 30,- een verzendtarief van € 6,95 berekend.

Verzendtoeslagen

Sommige artikelen hebben een extra verzendtoeslag, dit gaat om artikelen die buiten de standaard verzendmaat vallen of te zwaar zijn. De toeslagen bij deze artikelen worden vermeldt in je winkelmandje. In sommige gevallen worden deze artikelen door omvang of gewicht verzonden met een aparte vervoerder. Deze zal een bezorgafspraak maken op het bij ons bekende telefoonnummer.

Wat is de ruiltermijn?

Artikelen die je online bij Mijnkraamshop.nl hebt gekocht, mogen worden geretourneerd worden. Na ontvangst heb je 14 dagen de tijd om je retour aan te melden. Na het aanmelden van je retour heb je nog uiterlijk 14 dagen om je artikel terug te sturen. Het artikel dient ongebruikt te zijn, in verkoopbare staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking te zitten. Wanneer het een artikel betreft die ingeseald is (denk aan een DVD of CD) dan moet de seal ongebroken zijn.

Hoe kan ik iets retour sturen?

Voordat je iets retour stuurt naar MijnKraamshop.nl vragen we je een e-mail te sturen naar info@mijnkraamshop.nl. Op die manier ontvang je de retour instructies van onze klantenservice en weten wij dat je pakket er aan komt. De kosten die je maakt voor het retour zenden bij het postkantoor zijn voor je eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de tarieven bij jouw postkantoor. Tip: bewaar het verzendbewijs dat je ontvangt bij het postkantoor. Op die manier kun je het artikel volgen en zien dat deze afgeleverd is.

Bij de retourinstructies die je ontvangt per mail ontvang je een retourformulier. We vragen je deze zo volledig mogelijk in te vullen om de verwerking van je retour zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Zie ook op deze website ‘Bedenktijd en retourzendingen’.

Ik heb een kapot artikel ontvangen, wat nu?

Wanneer je artikel kapot is bij aankomst vragen we je zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice via info@mijnkraamshop.nl. We hebben goede contacten met alle leveranciers van deze artikelen waardoor we je zo snel mogelijk kunnen helpen met een oplossing.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wanneer je een artikel terug hebt gestuurd naar onze klantenservice zullen wij binnen 14 werkdagen na de verwerking van je retour het geld terug storten. Wanneer je alles retour stuurt, storten wij het volledige bedrag terug, we vergoeden hierbij ook de eventueel eerder betaalde verzendkosten. De kosten die je gemaakt hebt met de retourzending zijn voor je eigen rekening.

Hoe kan ik de koopovereenkomst ontbinden/herroepen?

Wil je de koopovereenkomst ontbinden/herroepen? Stuur dan het formulier voor ontbinding/herroeping volledig ingevuld naar ons op. Hebben we het formulier van je ontvangen dan zul je per e-mail instructies krijgen voor verdere afhandeling. Kosten die je maakt voor het terugsturen van een pakket zijn voor je eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de tarieven bij jouw postkantoor. Download het formulier hier.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Mijnkraamshop.nl probeert te allen tijde haar klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren, dat je als klant, niet helemaal tevreden bent over onze dienstverlening. Dan kan er een klacht ontstaan. Voor de behandeling van deze klachten hebben wij de onderstaande voorzieningen en werkwijze. Maak je klacht schriftelijk of telefonisch kenbaar. Dit kan als volgt:

Per email: info@mijnkraamshop.nl

Per post:
Pin Point Parents
t.n.v. MijnKraamShop
Velperweg 80
6824 HL Arnhem

Vermeld bij je klacht altijd duidelijk je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en je ordernummer.

We raden je aan om klachten eerst aan om bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@mijnkraamshop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Hoe wordt mijn klacht afgehandeld?

De bij ons ingediende klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als er meer tijd nodig mocht zijn voor de afhandeling van je klacht, dan ontvang je binnen deze 14 dagen een ontvangstbevestiging waarin de termijn wordt aangegeven wanneer je een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.

Heb ik bij Mijnkraamshop.nl garantie op mijn artikelen?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt je in de documentatie van het artikel.

Wat is de termijn van een wettelijke garantie?

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar ‘garantie’. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het artikel dat je koopt ‘deugdelijk’ moet zijn. Van veel artikelen mag je verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kun je de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Wanneer heb ik geen garantie op mijn gekochte artikel?

Heb je het artikel normaal gebruikt en is het versleten? Of heb je het verkeerd gebruikt? Dan heb je geen recht op een gratis reparatie of een nieuw artikel. Je maakt helaas geen aanspraak op gratis reparatie of vervanging van het defecte artikel wanneer:

  • het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel ligt
  • het defect val- stoot of waterschade betreft
  • het artikel oneigenlijk gebruikt is